”Konsten att vårda” – Temadag

posted in: Uncategorized | 0

SAL – Sjuksköterskeförbundet för Antroposofisk Läkekonst bjuder in till en dag med temat: ”Konsten att vårda – hundra års erfarenhet initierat av Ita Wegman och Rudolf Steiner.  En medveten individ baserad vård, att bli sedd och tagen på allvar – finns det en framtid för detta i hälso- och sjukvården idag?

En hållbar vård som är till för allt levande på jorden.

Tid: Lördag den 6 maj 2023, klockan 10.00-15.00

Plats: Vidarkliniken, Ytterjärna

Medverkande: Anette Beisswenger ,Elisabeth Broager-Grøn, Maria Wängemar, Germa Miltenburg, Anne Ingeborg Haugholt, Bis Langseth m. fl.

Program:

10.00 – 10.15 – Kort presentation

10.15 – 11.00 – Korta bidrag till tema från klinisk erfarenhet, utbildning och forskning

11.00 – 12.00 – Workshop:          Eurytmi

Målningterapi

Hand /Fotbad

Rytmisk insmörjning enligt Wegman/Hauschka

Husapotek

12.00 – 13.00 – Lunch

13.00 – 14.30 – Framtiden för konsten att vårda. WHO – “Benchmarks for training in Anthroposophic Medicine”. Presentation från olika yrken.

14.30 – 15.00 – Gemensam avlutning med Eurytmi.

Pris: Önskvärt med ett bidrag till SAL á 300 kronor, bankgiro 5953-4388

Anmälan: senast 3 maj till kontakt@forbundetsal.nu

VARMT VÄLKOMMEN!

Ovanstående finns att läsa som pdf här.